Prezentační dovednosti – a proč jako?


V důsledku celosvětové covidové pandemie vzali on-line média na milost i ti největší tradicionalisté a zastánci „face-to-face“ setkávání… Nástroje jako Zoom, Webex, Teams a další se staly každodenní součástí našich pracovních (a bohužel často i osobních) životů, takže otázka dnes už nezní „Používáte nějaký on-line…? ale „Jakou platformu používáte…?“

Vždyť je to přece tak jednoduché! Všechno je dostupné a „user friendly“, stačí nastavit kameru, mikrofon, klik klik, úsměv a vidíme se, slyšíme se! Hurá! Zvládne to každý.

Tak proč se zabývat něčím tak „old schoolovým“ jako jsou prezentační dovednosti?

Právě proto, přátelé. Kvůli všemu výše uvedenému.

To, že jsme se naučili mluvit, ještě neznamená, že umíme sdělit to, co chceme.
Být „mnohomluvný“ neznamená vždy „zasáhnout cíl“.
Předat někomu informace není totéž jako „dotknout se jeho srdce a mysli“.

Schopnost mluvit je nám vrozená - prezentačním dovednostem se musíme učit.

  • Prezentace je (re)prezentace - nás samých, našich hodnot nebo firmy, za kterou mluvíme.
  • Prezentace je cesta k dosažení cíle.
  • Prezentace může být i nečekaným darem („a present“).

Netvrdíme, že se stanete nesmrtelnými, ale garantujeme Vám, že Vás naučíme prezentovat tak, že Vaše myšlenky nebudou zapomenuty.

Naučíte se:

  • Jak správně formulovat cíl prezentace (porady, vstupy, přednášky). K čemu směřujete…? Čeho chcete dosáhnout…? Co posluchači získají…? (a present je dar – pamatujete?)
  • Jak vtáhnout účastníky „do hry“, jak vyvolat jejich zájem a získat je na svou stranu
  • Jak prezentaci řídit a uřídit  (neztratit se pod lavinou vlastních slov a znalostí)
  • Jak udržet pozornost posluchačů až do konce
  • Jak využívat „prezentátorské“ tipy a triky…

Dobře (se) prezentovat potřebuje umět každý.
Manažer i zaměstnanec, který chce přesvědčit druhé o svém nápadu nebo zvýšení platu.
Naučíme Vás to.

Autor textu: Svatava Petrovičová, Senior Consultant Smarter



Všechny články zde